το radiotvlink.gr χρησιμοποιεί coockies

Παρασκευή, 21 Δεκεμβρίου 2018 13:33

Τα Μικρόφωνα της DPA παρέχουν Καθαρό και Σταθερό ήχο στην ταινία Mission: Impossible - Fallout.

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)
d:screet 4060 Slim Lavalier by DPA Microphones d:screet 4060 Slim Lavalier by DPA Microphones

Ο βραβευμένος Production Sound Mixer Chris Munro δηλώνει ότι τα Μικρόφωνα d: screet™ της DPA είναι τα lavaliers που προτιμά για διαλόγους και ηχητικά εφφέ διότι τα γνωρίζει και τα εμπιστεύεται.

Αυτοκίνητα που επιταχύνουν, κυνηγητό με μοτοσικλέτες, πτώση με αλεξίπτωτα και άλματα από ελικόπτερα περιλαμβάνονται σε μία εργάσιμη ημέρα του Ethan Hunt, του κύριου χαρακτήρα που ενσαρκώνει ο Tom Cruise στις εξαιρετικά δημοφιλείς ταινίες Mission: Impossible. Η καταγραφή του ήχου γι’ αυτές αποτελεί αντικείμενο εργασίας του βραβευμένου με Oscar και BAFTA Production Sound Mixer, Chris Munro, ο οποίος ολοκλήρωσε τις λήψεις ήχου κατά τα γυρίσματα της ταινίας Mission: Impossible – Fallout, τη δεύτερη ταινία MI που εργάστηκε και την έκτη της σειράς.

Chris Munro in Paris for Mission Impossible 450

Ο Chris Munro στο Παρίσι κατά τα γυρίσματα του Mission Impossible

 

Τα μικρόφωνα της DPA διαδραμάτισαν βασικό ρόλο στην επιτυχία του ήχου της ταινίας, καθώς χρησιμοποιήθηκαν τα μικρόφωνα μινιατούρες d:screet 4060 Slim Lavalier και d:screet 4061 Miniature Omnidirectional για την καταγραφή των διαλόγων και των ηχητικών εφφέ στα γυρίσματα στο Λονδίνο και σε διάφορες τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο.

“Χρησιμοποιώ τα μικρόφωνα της DPA εδώ και κάποια χρόνια και στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι τα lavalier, ή τα μικρόφωνα που φοριούνται στο σώμα που προτιμώ,” εξηγεί ο Chris Munro. “Για την ταινία Fallout (ή Mi:6 όπως την ονομάζουμε) τα d: screet 4060 Slim Lavalier ήταν απαραίτητα επειδή η ταινία γυρίστηκε σε πολλαπλά format, συμπεριλαμβανομένων 35mm film, Digital και Imax. Ένα από τα αποτελέσματα της ψηφιακής ανάλυσης 4Κ, αλλά και 8Κ είναι η απόλυτη καθαρότητα και η εστίαση, ακόμη και σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού. Αυτό αποτελεί μία πολύ μεγαλύτερη πρόκληση ως προς την απόκρυψη των μικροφώνων, ώστε όσο μικρότερα είναι αυτά τόσο καλύτερες είναι και οι πιθανότητες να τα τοποθετήσουμε σε καλή θέση.”

Ο Munro χρησιμοποίησε κυρίως μικρόφωνα d:screen 4060 Slim Lavalier για διάλογο και στρέφονταν στα μικρόφωνα d:screet 4061 όταν έπρεπε να κρύψει ένα μικρό μικρόφωνο σε κάποιο όχημα. Για παράδειγμα αυτά τα μικρόφωνα χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων σκηνών κυνηγητού αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών στο Παρίσι, όπου η αντοχή τους στην υψηλή στάθμη ηχητικής πίεσης ήταν ανεκτίμητη.

Η τοποθέτηση ενός ασύρματου μικροφώνου σε έναν ηθοποιό, ακόμη και ενός μικρού σε μέγεθος, όπως το d:screet Lavalier, αποτελεί πάντα μία παρέμβαση, δηλώνει ο Munro και απαιτεί έναν βαθμό διπλωματίας.

DPA dscreet 4060 Mic 720

DPA d:screet 4060

 

“Υπάρχουν ορισμένες ετικέτες, όπου όλοι οι επαγγελματίες sound mixers κολλούν, όπως θέστε τους πομπούς σε κατάσταση "sleep" όταν δεν χρησιμοποιούνται, εξασφαλίζοντας στους ηθοποιούς την ιδιωτικότητά τους,” εξηγεί o ίδιος. “Μόλις οι ηθοποιοί είναι σίγουροι ότι τηρείται η τυπική εθιμοτυπία, είναι συνήθως πρόθυμοι να τα φορέσουν. Πάντα προσπαθώ να εξηγήσω ότι η τοποθέτηση είναι πολύ σημαντική και ότι όσο και αν δυσκολευτώ για να την πετύχω σωστά εκείνοι θα ακουστούν καλύτερα από το κοινό. Ως εκ τούτου θέλω να εξασφαλίζω ότι αυτό θα συμβεί πριν αρχίσουμε τη σκηνή, ή όταν θα έχουμε ένα νέο ένδυμα, παρά όταν θα πρέπει να εισέλθουν σε έναν χαρακτήρα και να επικεντρωθούν στην ερμηνεία τους.”

Ο Munro προσθέτει ότι μερικοί ηθοποιοί δεν αισθάνονται άνετα όταν φορούν μικρόφωνο, αλλά γενικά ικανοποιούνται όταν έχουν ένα κρυμμένο στα κοστούμια τους.

“Ένας από τους βοηθούς μου είναι συνήθως υπεύθυνος για την τοποθέτηση των μικροφώνων στους ηθοποιούς και όλοι έχουν τα δικά τους μικρά κόλπα,” δηλώνει ο ίδιος. “Στην ταινία Mi:6 αυτή η δουλειά έγινε από τον Lloyd Dudley. Ο Tom Cruise γνωρίζει πολύ καλά το πού θα ακούγεται καλύτερα το μικρόφωνο και συνήθως έχει μία ιδέα για το πού θα πρέπει να τοποθετηθεί. Η τοποθέτηση οποιουδήποτε lavalier μικροφώνου είναι ζωτικής σημασίας, διότι αν δεν είναι κατάλληλα προσαρμοσμένα στον ηθοποιό, δεν θα ακουστούν ποτέ καλά, ή δεν θα χρησιμοποιηθούν. Αυτή η δουλειά έχει λάβει βοήθεια πολύ πρόσφατα με την εισαγωγή των URSA straps, καθιστώντας ευκολότερη την τοποθέτηση των μικροφώνων, αλλά και μικρότερη την ευαισθησία τους στον θόρυβο των ρούχων.”

Στην ταινία Mi:6, ο Munro χρησιμοποίησε και ένα D5100 Surround Microphone της DPA, μικρόφωνο που σχετικά πρόσφατα εντάχθηκε στο οπλοστάσιο των μικροφώνων του. “Το χρησιμοποίησα για πρώτη φορά στην ταινία Wonder Woman για να καταγράψω την ατμόσφαιρα (ambience) σε 5.1,” δηλώνει ο ίδιος. “Η χρήση του μαζί με ένα Zoom F8 μου παρέχει ένα ιδιαιτέρως μικρών διαστάσεων βολικό πακέτο, το οποίο μου επιτρέπει να καταγράφω συνεχώς την ατμόσφαιρα σε 5.1 surround. Στην ταινία Mi:6 τοποθέτησα το D5100 μέσα σε αυτοκίνητα και ελικόπτερα. Η πρακτική του μορφή και το μικρό αποτύπωμα του σήμαινε ότι θα μπορούσα να το τοποθετήσω στην οροφή στο εσωτερικό ενός ελικόπτερου, όπου θα έμοιαζε με εξάρτημα του ελικοπτέρου και όχι ως μικρόφωνο, ακόμα και αν η κάμερα το έπιανε.”

DPA dmension 5100 Mobile Surround Microphone 720

DPA d:mension 5100 Mobile Surround Microphone

 

Με ταινίες όπως Mission: Impossible - Rogue Nation, Mission: Impossible - Fallout, Wonder Woman, Captain Phillips, Mummy, πέντε ταινίες James Bond, Spider-Man, Ready Player One και έχοντας κερδίσει το βραβείο Oscar για την ταινία Gravity, ο Chris Munro αναμφισβήτητα ανήκει στα καλύτερα στελέχη του κινηματογράφου και είναι ένας άνθρωπος του οποίου το ταλέντο εκτιμάται ιδιαιτέρως από Σκηνοθέτες όπως οι Steven Spielberg, Ridley Scott, Guy Ritchie, Paul Greengrass, Ron Howard και Alfonso Cuaron.

Η εξέλιξη της νέας τεχνολογίας διεύρυνε τον ρόλο του Production Sound Mixer και οδήγησε σε ενδιαφέροντα πειράματα ώστε να επιτύχει τον καλύτερο ήχο. Η ταινία Mi:6 είναι ένα καλό παράδειγμα με τον Munro να σχεδιάζει το σύστημα επικοινωνιών που επέτρεψε στον Tom Cruise να κυβερνήσει ένα ελικόπτερο δίχως ορατό headset, ή μικρόφωνο.

“Υιοθέτησα την τεχνολογία αγωγιμότητας οστού (bone conduction) που σχεδιάστηκε για στρατιωτικούς σκοπούς και τη διασύνδεση με εξοπλισμό avionics ελικοπτέρων,” εξηγεί o ίδιος. “Χρησιμοποιούσα την ίδια τεχνολογία για να καταγράψω τον Tom Cruise κατά τη διάρκεια άλματος HALO (άλμα σε μεγάλο υψόμετρο από μικρό άνοιγμα) και της ελεύθερης πτώσης του, η οποία γυρίστηκε στο Αμπού Ντάμπι. Στην ταινία Mi:6 ήθελα να αποκτήσω τον πραγματικό ήχο γι 'αυτό και δεν αντιτάχθηκα στον περιστασιακό άνεμο, ή στον δυνατότερο θόρυβο του background, κάτι που για παράδειγμα δεν θα ήταν αποδεκτό σε μία ταινία εποχής. Το concept της ταινίας MI περιλαμβάνει πραγματικά ακροβατικά και όχι βαριά υπολογιστικά γραφικά και οπτικά εφφέ. Πολλά από τα ακροβατικά και τα εφφέ μπορούσαν να έχουν παραχθεί από ηλεκτρονικό υπολογιστή, αλλά τότε θα είχαν στερηθεί την αίσθηση της πραγματικότητας. Η καταγραφή του πρωτότυπου ήχου διατηρεί την αίσθηση της πραγματικότητας. Η χρήση ασύρματων μικροφώνων και lavaliers πάντα είναι ένας συμβιβασμός, που συχνά υπογραμμίζει τη διαφορά ανάμεσα στη λήψη μιας σκηνής και στην αποτυχία της. Μεγάλο μέρος της νέας τεχνολογίας που χρησιμοποιούσα στην ταινία εμπεριείχε και την αβεβαιότητα, αλλά πάντα ένιωθα ασφαλής με τα μικρόφωνα της DPA επειδή τα γνωρίζω και τα εμπιστεύομαι.”

Ο Chris Munro εργάζεται επί του παρόντος για την επόμενη ταινία Spider-Man και έχει ολοκληρώσει τον ήχο για την ταινία The Voyage of Dr. Dolittle, με πρωταγωνιστή τον Robert Downey Jr, η οποία πρόκειται να προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες το 2019.

 

Πληροφορίες: www.dpamicrophones.com/core & Audio & Vision*
*Διανομέας Ελλάδος

 

Παρατηρήσεις: Δελτίο Τύπου - Audio & Vision, Αθήνα, 21 Δεκεμβρίου 2018

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 21 Δεκεμβρίου 2018 14:55

Προσθήκη σχολίου

FaLang translation system by Faboba

CREATION

DELIVERY

AUDIO

POST PRODUCTION

MANAGEMENT

CINEMA

GENERATOR

MONEY

BROADCASTERS

Copyright@ 2016, Tzanakos P. Andreas Publishing Group